JUMP TO CONTENT
Търсене

Учениците - най-младите таланти на МЕТРО


От 2015 година МЕТРО е партньор на програмата за Дуално обучение като осигурява професионално и практическо обучение на ученици от шест училища в цялата страна. Вижте какво споделят двама от участниците в програмата за опита си в МЕТРО. Мариела Попова и Радостин Петров отговорят на въпроси за практиката си и първите уроци на работното място*. 


"Винаги задавай много въпроси и не се притеснявай от това”        

МАРИЕЛА ПОПОВА e ръководител отдел „Месо“ в най-големия магазин на МЕТРО България и е завършила пилотната паралелка в дуална форма на обучение в НФСГ. 


Кои са трите най-важни препоръки, които давате на обучаващите се в началото на практиката им? 

Още със старта им в програмата ги съветвам да са отговорни и дисциплинирани – важно е да бъдат точни към работното си време, да спазват вътрешните правила на компанията, а също и да изпълняват поставените им задачи докрай. Поощрявам ги винаги да задават много и различни въпроси и да не се притесняват от това. Но най-важното е да се отнасят с уважение и разбиране към всички колеги.

Каква е ролята на ментора в обучението на младите? На какво се стремите да научите участниците в дуалното обучение? 

Ролята на ментора е изключително отговорна, защото неговите насоки ще оформят първите впечатления на младите към работния процес. Затова е много важно да бъде търпелив и да напътства учениците от дуалното обучение в определените им задачи. От ментора си те ще получат знания и умения, а също и ще се научат да бъдат отговорни, дисциплинирани и да работят в екип.

Кои качества и умения са най-важни за развитие при стартиране на първата работа?

Съветвам ги да се отнасят с отговорност към всяка поставена задача, да изградят у себе си дисциплина, да помагат на колегите си и да разчитат на тях винаги когато имат нужда. Задружният екип е най-голямата ни сила.

Какви предизвикателства срещате в ежедневната си работа и как ги преодолявате? 

Работата ни е динамична и ежедневно сме изправени пред различни предизвикателства, като най-голямото от тях е да отговорим на нуждите на клиентите. Благодарение на работата в екип и ежедневния стремеж да се развивам, успявам да се справя с всяка задача.

Каква е рецептата на добрия екип?

Взаимно уважение, изслушване, да бъдем човечни, да се поставяме на мястото на отсрещния човек и да бъдем отговорни един към друг. Именно с това отношение сме един голям, задружен МЕТРО екип.

 "Когато работиш с усмивка и настроение, денят преминава леко"

РАДОСТИН ПОПОВ e ученик в 12. клас в дуална форма на обучение от НФСГ, който след завършванеmo си планира да остане в екипа на МЕТРО.

Какви бяха първите ти впечатления от работния процес в МЕТРО България?

Мащабът на магазина и широкият асортимент определено ме впечатлиха доста в първите дни от програмата, но навлязох бързо благодарение на колегите и организацията на работата. С техните напътствия в началото се справих дори със сканиращите устройства, с които не бях работил досега.

По какво се различават работната и учебната среда?

В работата имаш конкретно възложени задачи, можеш да прилагаш наученото на практика, докато в училище се набляга на теоретичните знания. Друга разлика е, че в МЕТРО работиш постоянно в екип, докато в училище си самостоятелна единица.

Какви качества и умения развиваш на работното място?

Учиш се на отговорност, точност, да си разпределяш правилно времето, да работиш в екип, да работиш с клиенти. Развиват се и комуникационните и организационните умения, както и трудови навици.

Кои са най-важните неща, които научи като част от екипа на МЕТРО?

Когато се работи с усмивка и настроение, задачите са по-леки и денят ти минава по-лесно. Второто важно нещо е да се стремя постоянно да научавам нещо ново и да се развивам, защото винаги има какво да се научи.

Какво ще посъветваш тези, които сега тръгват по този път?

Бих ги посъветвал да бъдат сериозни и отговорни още от началото. По-голямата част от колегите, с които работиш, са позитивни и винаги ще ти помогнат.

*Интервюто е публикувано в Капитал Кариери, февруари 2024 г.

Търсене

Предложения за работа