МЕТРО България заслужи сертификата Top Employer за осма поредна година
За осма поредна година МЕТРО България заслужи сертификата Top Employer – едно от най-престижните отличия за работодателска марка
Според задълбочено проучване, проведено от нидерландския Top Employers Institute, МЕТРО показва значителен ръст спрямо резултатите си от предходната година. Oбщата оценка надвишава сравнителния показател както за страната, така и за чужбина. Анализът на института обхваща общо 20 категории от управлението на хора и се изготвя от международно жури на независими експерти, които изследват основните процеси и инструменти за развитие и подобряване на работната среда в над 2400 компании от 125 държави.
Иновативните политики, свързани с хората, нареждат МЕТРО България сред националните лидери в категориите „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“ с 14 процентни пункта по-висока оценка спрямо бенчмарка за страната, „Дигитален HR“, „Стратегия за управление на хора“ и „Лидерство“. Най-силният ръст с близо 15 процентни пункта е осъществен в категория „Обратна връзка“, тъй като отношението към служителите и свободните канали на комуникация на различни нива са един от приоритетите за компанията.
„Работим с ясната цел да развиваме среда, в която определящи са хората, защото ние сме бизнес от и за хората. Само за изминалата година стартирахме три нови инициативи, които ни отличават – „Обратно менторство“, „Вдигни ръка“ и „За теб и твоето бъдеще“. Чрез тях даваме възможност на всеки служител да покаже най-доброто от себе си, да се развива професионално и да се чувства значима част от един МЕТРО екип.“, коментира Жан Котан, изпълнителен директор на МЕТРО България.
„Обратно менторство“ е програма, в рамките на която МЕТРО България осигури шанс на свои младши служители да работят заедно с лидерите от Борда на директорите, така че новоназначените да могат открито да споделят своята гледна точка и идеи за бъдещето на компанията. Инициативата осигури свободен диалог на четири очи между новите служители и дългогодишните професионалисти, които също споделиха своя опит и съвети с участниците.
„Вдигни ръка“ е кампания, чрез която всеки служител, който иска да се развива в кариерата може да „вдигне ръка“ и да получи възможност да участва в специален център за кариерно развитие , който осигурява разнообразни професионални възможности в различни направления. През 2024 г. първите осем смели и любопитни участници вече го направиха и в момента продължават да работят усърдно върху своето лично и професионално усъвършенстване.
Третият формат, който МЕТРО стартира през изминалата година е „За теб и твоето бъдеще“ - инициатива, която осигури ваучери за образование на обща стойност 32 000 лева. Те бяха разпределени между тринайсет служители, шест ХоРеКа клиенти и четирима младежи в неравностойно положение.
„Създадохме тези програми, водени от идеята за „Заедност“. Искаме хората ни постоянно да усещат какво означава един МЕТРО екип, да получават добавена стойност от работата си и да бъдат удовлетворени. Ежедневно стимулираме всеки да търси новите възможности за развитие, насърчаваме добрата вътрешна комуникация и стремежа към непрекъснатото учене. За тази цел редовно обогатяваме придобивките си и ги съобразяваме с профилите на служителите, като така вече осем години защитаваме отличието Top Employer и постоянно подобряваме резултатите си.“, споделя Мария Ангелова, директор „Хора и култура“ в МЕТРО България.
В международен план МЕТРО България надхвърля сравнителния показател в няколко категории, но най-осезаемо във „Въвеждане на служители“ – при новопостъпилите служители, както и при тези, които преминават към нови и по-високи позиции, така че да имат всички нужни инструменти и подкрепа, за да започнат професионалния си път по най-удобния и лек начин. Ръстът в резултатите на компанията при различните направления е още едно доказателство за постоянния стремеж на МЕТРО към усъвършенстване грижа към всеки служител на компанията.
Получаване на статии подобни на тази
Етикети
Получаване на статии подобни на тази
СВОБОДНИ ПОЗИЦИИ