Диалог и обмяна на опит между поколенията
Компанията затвърждава ангажимента си към приобщаващо лидерство и развитие чрез двупосочно учене.
Вижте цялата публикация на actualno.com
МЕТРО България продължава да надгражда ангажимента си към приобщаващо лидерство и култура на диалог с второто издание на програмата „Обратно менторство“. Тя обръща традиционния модел, като по‑млади или новопостъпили служители стават ментори на ръководители по теми като дигитализация, нови технологии, ценности на младото поколение и съвременни практики. Така се изгражда платформа за двупосочно учене и партньорство, която позволява на младите таланти да предлагат свежи идеи, а лидерите да получат ценна обратна връзка и нови перспективи.
След успешното първо издание, в което компанията реализира над 50 менторски сесии и постигна всички заложени цели, новият етап стартира през юни и ще продължи отново девет месеца до февруари 2026 г., с ясни графици, менторски споразумения и конкрети цели.
„Обратното менторство е начин да изградим мост между поколенията. От една страна помага на лидерите да останат близо до ценностите и начина на мислене на младите, а от друга, дава възможност на по-младите да развиват лидерски умения, да се чувстват чути и ценени. Това е процес, който изисква психологическа безопасност и ясно поставени цели, за да се получи истински откровен диалог.“ – споделя Жан Котан, изпълнителен директор на МЕТРО България и участник в програмата. В първото издание участваха петима ръководители и десет ментори. Те отбелязват, че най-ценното в обратното менторство е именно човешкият елемент като разговорите, в които няма значение кой на каква позиция е. Срещите им позволили да обсъдят конкретни въпроси и да получат нови перспективи, често раждащи идеи за по-различен подход към работния процес. Впечатлени са и от разнообразните подходи на менторите – едни задавали предизвикателни въпроси и насърчавали самостоятелното мислене, други предлагали готови практики и решения отвън, създавайки полезен баланс.
Мнозина описват програмата и като възможност да предизвикат себе си, впускайки се в нещо ново и различно, което им помага да излязат от зоната на комфорт. Всеки тандем си постави конкретни цели, които бяха постигнати, а от диалога и съвместната работа се родиха и 12 идеи за подобряване на работната среда. Някои от тях са вече в действие чрез три работни групи: за посланици в социалните мрежи, ресурсни групи на служителите и програма по класическо менторство. „В тази програма най-важното е да оставим на заден план позициите и да се фокусираме върху ученето и приноса към културата на организацията, в която всеки е посланик на ценностите й“, коментира Мария Ангелова, директор „Хора и култура“ в МЕТРО България.
Във второто издание ръководителите, които заявиха желание да влязат в ролята на обучаващи, избраха своите ментори измежду кандидати от различни функции – от асистенти в отдел „Снабдяване“ и търговски представители до ученици в дуална форма на обучение и ИТ специалисти. Във втори сезон на Програмата по обратно менторство опит ще обменят 4 ментита и 8 ментори в рамките на около 9 месеца. „Обратното менторство е повече от HR инициатива. Това е инвестиция в организационната култура. Програмата насърчава ценности като откритост, учене през целия живот и приобщаващо лидерство. Тя е част от по-широкия ангажимент на МЕТРО България да развива работна среда, която поставя хората на първо място“, сподели Цонка Чирлова, Бизнес партньор „Човешки ресурси“ и Ръководител на програмата в компанията.
Именно насърчаването на този тип култура води компанията до сертификата Top Employer за осма поредна година – признание за устойчивия й подход в управлението на хора, въвеждането на иновативни HR практики и насърчаването на диалог между всички нива на организацията.
Получаване на статии подобни на тази
СВОБОДНИ ПОЗИЦИИ
Salary
Местоположение
Boulevard "Tsarigradsko shose", Sofia
Einstieg als...
ohne Führungsverantwortung
Bundesland
Sofia
Beschäftigungsart
Vollzeit
Tätigkeitsbereich
BG Supply Chain
Описание
• Analysis of complex logistics processes using internal and external information • Verify the reported logistics cost versus the real executed services • Claims Management between Suppliers, Logist
Относно
a72c20c2-5f0a-4737-a8d0-c53587ff0935
Изтича на дата
01/01/0001
Salary
Местоположение
Boulevard "Tsarigradsko shose", Sofia
Einstieg als...
ohne Führungsverantwortung
Bundesland
Sofia
Beschäftigungsart
Vollzeit
Tätigkeitsbereich
BG Finance
Описание
• Analysis of the operations via standard and self-developed controlling reports / tools based on our Merchandise Management System, Data Warehouse and SAP-FI/CO • Preparation, coordination and contr
Относно
06ad3891-6e5f-468b-897f-113552cfeae5
Изтича на дата
01/01/0001